Amb 300 botigues al tancament del 2017, Optimus ha inaugurat una nova etapa en el seu pla d’expansió. La marca ha posat la primera pedra per desenvolupar el seu projecte omnicanal i consolidar-se com a referència de ferreteries de confiança i proximitat. Per mostrar la seva evolució i plans de futur més immediats als seus principals proveïdors, Optimus va organitzar recentment la jornada “El futuro es ahora” als Teatros Luchana de Madrid.

La sessió va reunir a més de 255 directius de diferents empreses proveïdores de confiança dels establiments Optimus, així com als principals representants de les cinc cooperatives: Coanfe, Coinfer, Cofedas, QFPlus i Synergas. Els assistents van poder conèixer en detall les grans fites de la marca que ha invertit, des de la seva creació el 2015, 1,8 milions d’euros en l’expansió del seu model per tot el territori.

El 2017 Optimus ha inaugurat les seves primeres dues botigues a les Illes Canà- ries i ha superat les xifres de 2016, arribant a 10 comunitats, a més d’Andorra, i sumant 300 establiments. De cara al 2018, la marca s’ha fixat com a objectiu acabar amb 117 botigues més, per sumar un total de 417 ferreteries, i espera arribar a 130 milions d’euros en compres.

Tal com es va remarcar durant la jornada, Optimus ha entrat ara en la tercera fase d’implementació del projecte. Per optimitzar la venda, la marca té previst tancar, en primer lloc, els tres nivells d’assortiments (bàsic, recomanat i de campanya) el juliol de 2018. D’aquesta manera, Optimus podrà garantir un millor posicionament comercial de totes les seves ferreteries amb una oferta comuna, sense minvar la personalitat de cada establiment, i es realitzaran més accions comercials tant a nivell offline com online. A més, a finals d’any la marca publicarà la primera guia ferretera per tots els socis amb l’objectiu que els punts de venda amb poc espai puguin mostrar als seus clients tot el seu catàleg, fent més eficient la venda.

Venda online per potenciar el negoci de les botigues

Amb el focus en les botigues Optimus, la marca va presentar també durant la sessió “El futuro es ahora” el seu projecte omnicanal, que ha nascut per oferir una experiència de compra més innovadora als clients Optimus. Amb un assortiment actual de 25.000 referències, l’e-commerce d’Optimus ofereix un ampli ventall de categories, des de jardí, pintura, decoració, il·luminació o petit electrodomèstic. L’objectiu és arribar a 300.000 referències entre assortiments bàsics i recomanats, productes regionals i exclusius online, disponibles tant per enviament a domicili com en click-and-collect per afavorir el trànsit a les botigues.

Un dels projectes que va tenir més acollida és la implementació aquest 2018 de kioskos virtuals als establiments. Amb el nom de QuéFácil, la tecnologia permetrà realitzar compres sota comanda a les mateixes botigues, seleccionant els productes amb un sistema interactiu i recollint-los després a caixa. Els assistents van aplaudir la iniciativa que, juntament amb l’e-commerce, l’app, els assortiments, un programa de targetes de fidelització i tablets pel personal de vendes, impulsarà la renovació digital dels establiments Optimus