Optimus ha entrat de ple al món digital. Després d’un any de gran creixement, assolint 300 botigues Optimus i arribant a nous territoris de la península, la marca tanca l’any amb el llançament al desembre de la seva nova plataforma de venda online.

Optimusferreteria.com neix amb l’objectiu d’oferir un canal de venda digital als clients d’Optimus i apropar-se als consumidors omnicanal generant experiències de compra més fluides i innovadores. Amb aquesta plataforma, els clients podran accedir a tota l’oferta d’Optimus des de qualsevol lloc i en qualsevol moment.

El canal online reforça els valors de proximitat, confiança i personalització. D’aquesta manera, la cadena té més capacitat per generar clients als establiments i en l’entorn online, i a més, fa més atractives les botigues físiques pels nous perfils de consumidors digitals.

¿Com funciona Optimusferreteria.com?
Amb un assortiment actual de 25.000 referències, la venda online d’Optimus ofereix productes d’un ampli espectre de categories: jardí, pintura, drogueria, decoració, ferreteria, fusteria, il·luminació, maquinària, parament per la llar o petit electrodomèstic. A més a més hi ha un nou horitzó per arribar al 2020 amb un total de 300.00 referències amb opció de compra.

Els clients poden seleccionar els productes necessaris i escollir si s’envia a casa o si ho passen a recollir per botiga de forma gratuïta. De fet, l’opció de click-and-collect permet a l’usuari escollir la botiga on volen recollir la seva comenda, ja sigui la que tingui més a prop o on sigui client habitual. Cada soci d’Optimus té una fitxa pròpia a la web per consultar des de la ubicació exacta, dades de contacte, una breu descripció i serveis que ofereix als seus clients. D’aquesta manera, els establiments Optimus tenen la possibilitat d’apropar-se més i millor als consumidors potencials.

Optimus y el seu omnicanal seguiran ampliant els seus serveis al client final de forma gradual i progressiva. A curt termini s’informarà de noves aplicacions i millores tant pel que fa al canal online com al o ffline. La venda online també oferirà més coneixement sobre les necessitats dels clients per oferir-los un millor servei. Ja sigui consultant el producte a la botiga online i comprant-lo a l’establiment o a la inversa, els punts de venda Optimus es reforçaran contribuint així a l’expansió de la marca.

Actualment 7 de cada 10 internautes compra online, segons l’Estudi Ecommerce IAB Spain 2017. També augmenten les compres a botigues que venen per internet i a la vegada en botigues físiques (de 66% a 73%). El sector de la ferreteria i el bricolatge segueix una tendència similar. Optimus dóna resposta amb el llançament de la venda online a les noves necessitats i demandes dels consumidors, creant una experiència de compra diferencial per consolidar la seva posició al mercat.