Ignacio Álvarez Pereda és actualment el propietari de Delmédico Ferreterías, un establiment especialitzat i de confiança liderat avui per la quarta generació familiar.

Com neix la botiga?
Delmédico Ferreterías va néixer ara fa més de 100 anys com a botiga de poble en la que els habitants hi podien comprar una mica de tot. Amb el pas dels anys els meus predecessors van decidir especialitzar-se i així va ser com ens vam convertir en ferreteria. Avui, varies dècades després, ens hem convertit en un establiment de referència a la nostra província.

Parli’ns del establiment. Quines són les seves característiques principals?
La ferreteria disposa de 170 m2 d’autoservei on s’hi poden trobar diferents famílies de productes entre les que destaquen el material elèctric, el parament, la serralleria, la pintura, el petit electrodomèstic o les eines manuals i elèctriques, entre d’altres. Adaptem la nostra oferta a les necessitats específiques dels nostres clients i, en aquest sentit, realitzem campanyes de temporada en les que assessorem i promocionem productes específics tals com: calefacció, jardí, productes d’estiu i matança segons les necessitats que comporta cada època de l’any. Així mateix, contem amb una superfície de 100 m2 de magatzem per poder proveir de producte a tots els habitants de la localitat.

Quina gama de productes i serveis ofereix?
De tots els nostres serveis cal destacar la instal·lació d’estufes, de pellets, calderes i escalfadors de gas, “termos” elèctrics, copia de claus i comandaments a distància, afiladors de ganivets i tisores o serveis de serralleria. Com a valor afegit també donem la possibilitat que els nostres clients recullin els productes a la botiga o bé, els hi portem a casa.

Com apareix la oportunitat de formar part d’Optimus? Quins són els principals avantatges d’unir-se a la marca?
Formem part de COFEDAS, la cooperativa que defensa els nostres interessos en el sector. Ells ens van presentar el projecte d’ Optimus i, la veritat, és que des del primer moment hi vam confiar. Així com els meus avantpassats van haver d’evolucionar i adaptar-se als nous temps per no quedar-se estancats i guanyar en competitivitat, nosaltres hem optat per al mateix camí. Amb Optimus millorem la nostra imatge de marca, guanyem en competitivitat i ens beneficiem d’una fortalesa de cara al mercat, que fins ara no teníem. És una aposta de futur, orientada a evolucionar i adaptar-nos als nous temps i als nous hàbits dels nostres consumidors.